Anyag lexikon

A motorkerékpáros ruházat több rétegből tevődik össze.

A motoros ruházat külső része amely a leginkább kitett a fizikális illetve az időjárás okozta hatásoknak, lehet textil, illetve bőr, vagy ezek keveréke. 

Ez a külső réteg biztosítja a tartós használatot, fényvisszaverő panelek esetén a biztonságos láthatóságot. 

Figyelem! A motoros ruházat rendeltetésszerű külső tisztításához, és a membrán ápolásához-tisztításához hogy az megőrízze eredeti anyagminőségét technikai ruházathoz fejlesztett mosószert kell alkalmazni.

Amennyiben a ruházat membrán technológiát tartalmaz, úgy azt a termékeknél külön is feltüntetjük, hiszen ezek a modern technológiák sokkal magassabb szintre emelik az időjárás viszontagságai elleni védelmet. Esetenként 100%-os szél és esővédelmet garantálnak, úgy hogy közben az izzadtságot is elvezetik a test felületéről. 

Fontos ! A membránok rendeltetésszerű tiszítása minden esetben, kizárólag óvatos kézi öblítéssel történhet. 

Az ettől eltérő tiszítás, nem rendeltetésszerű használatnak minősűl !

A kivehető thermo bélés biztosítja azt hogy a hideg ellen is védjen a ruha. 

A motoros ruházatban elhelyezett protektorok az esetlegesen bekövetkező esések, balesetek során nyújtanak védelmet. Szinte minden motoros ruházat, kivehető protektorokkal ellátott, illetve ezek helye kialakított. A tisztítás-mosás során a protektorokat el kell távolítani!

Szánjon időt a honlapon, a termékcsoportnál megjelenő használati utasítás tanulmányozására. 

Alább igyekszünk a legtöbb felhasznált anyagot illetve azok előnyös tulajdonságait bemutatni:

Amara:

Szintetikus bőr amely időjárásálló , puha és kényelmes , mindezek mellett kiváló tapadást is biztosít . Kesztyűk tenyérrészén gyakorta használt anyag. 

Cordura:

A Cordura egy különösen jó minőségű poliamid szövet amely sokkal jobban ellenáll a kopásnak mint más anyagok, ezért megfelelő védelmet biztosít akár az esések során is.Speciális biztonsági szabvány (D) szerint osztályozzák. 

Cordura® AFT:
Az AFT rövidítés (Air Flow Technology) továbbfejlesztett vezetési komfortotot szavatol. Főleg kánikula kabátok anyaga. A hagyományos Cordura anyaggal szemben a Cordura AFT egy hálós szerkezet. A speciális szövet légáteresztése a hálós szerkezet miatt nagyon magas, a kopásállóság ugyanakkor a hagyományos Cordura kabátokkal megeggyező! Összehasonlításképpen: Kopásállóságban a  Cordura AFT négyszeresen meghaladja a hagyományos poliészter anyagokat és a pamutot hétszeresen múlja felül! 

Tactel®:
Innovatív poliamid szálak, melyekkel a motoros ruhadarab puha, sima, lélegző és könnyű. Tesztek szerint a  TACTEL® rost legalább kétszer olyan puha és 20 százalékkal könnyebb, mint a legtöbb más textilszál. Ezért nyolcszor gyorsabban szárad, mint a pamut. Amellett, hogy lágy és könnyű, a TACTEL® rost kifejezetten erős! 

TFL Cool System®:

Speciális bőr cserzési eljárás, illetve a szövet anyagoknál egy különleges bevonat. A TFL Cool System® tükrözi a napfényt és ezért kellemesen hűvös hosszabb napsütésben is a motoros ruházat . Ez nagyban növeli komfortérzetet , hiszen a napon sem forrósodik fel a motoros ruha!

A hőmérséklet-különbség, összehasonlítva a hagyományos bőr illetve textil ruházattal ,magasabb lehet mint 12 ° C! Figyelem! egyes tisztító anyagok és festékek, tönkretehetik a hűtő hatást biztosító bevonatot. 

DuPont ™ Kevlar®:

DuPont ™ Kevlar® szálakat használnak olyan területeken ahol az erő,a tartósság és a védelem mellett fontos a rugalmasság. A DuPont ™ Kevlar® aramidszálat használják, hogy a ruha biztonságos és vágásnak is ellenálló legyen. Könnyű és rendkívül erős anyag, mely ötször erősebb az egyenlő súlyú acélnál! Fontos továbbá hogy hő- és tűzálló. A csúszásos eséseknél a hőhatásnak ellenállás komoly sérüléseket előzhet meg! 

Nano-Tex ™:
Szennyeződés és víztaszító alapanyag. 

Schoeller® keprotec:
Schoeller keprotec® motoros ruházatokhoz lett kifejlesztve. Magas minőségű műszaki szövet, ami rendkívül kopásálló. Nagyon jó védelmet nyújt a hő és súrlódás ellen. A szövet áll Cordura®, Dynafil TS 70, Kevlar® és poliuretánok speciális keverékéből. 

Schoeller® Dynatec:
Schoeller® Dynatec egy erős szövetanyag magas szintű védelemmel. Kellemes tapintású, kényelmes viselet.

SuperFabric®:
SuperFabric® technológia, áll 32% poliészterből és 68% epoxiból. Ez a keverékanyag kiváló kényelmet nyújt.Kopásálló, különösen a kesztyűknél használt anyag.

3M Scotchlite ™:
A 3M Scotchlite ™ javítja a motoros ruházat láthatóságát rendkívüli szürkületben és sötétségben. A 3M Scotchlite ™ fényvisszaverők még a legszigorúbb európai szabványokat is túlteljesítik. 

Avertex:
Az Avertex egy kopásálló poliészter alapú szövet mellyel a motoros ruházatnál magasabb víz és szennyeződés-taszító tulajdonságot lehet elérni.

Avertex Plus:
Az Avertex a definíció szerint, egy rendkívül kopásálló anyag, poliamid 6.6 szálakból. Ez könnyen tisztítható, víz- és szennyeződés-taszító tulajdonságú. Jellemzően a prémium kategóriában használt anyag.

Hitena ™
A Hitena ™ műszaki poliamidszálak keverékéből készül. Biztosítja hosszú távon a kiváló ellenállást a kopás, a szakadás és a koszolódás ellen. Nagyon erős anyag, ugynakkor puha tapintású és testtömege kevesebb, mint a normál poliamidé.

Membránok:

Az EN 343 szabvány értelmében egy membrán akkor tekinthető vízhatlannak, ha ellenáll egy 1300 mm magas vízoszlop nyomásának.

Fontos ! A membránok rendeltetésszerű tiszítása minden esetben, kizárólag óvatos kézi öblítéssel történhet. Ahhoz hogy a membránok megőrízzék eredeti tudásukat, kizárólag  speciális üzletünkben megvásárolható tisztítószert szabad alkalmazni.  

 

Az ettől eltérő tiszítás, nem rendeltetésszerű használatnak minősűl !

A különböző membránok biztosítják hogy a motoros ruházat eső,szélálló, de ugyanakkor lélegző maradhasson. Az alábbi felsorolás megmutatja, melyik membrán mekkora vízoszlop nyomásának áll ellen 24 óra alatt:

Sympatex membrán > 45.000 mm
Humax® membrán  10.000 mm
Hipora® membrán  5.000 mm
REISSA membrán  5.000 mm
Hitex® membrán 2.500 mm

Porelle membrán : Teljesen víz és szélálló mikróporózus poliuretán membrán ami maximálisan lélegző. Ez a láthatatlan réteg a bélés és külső réteg között egy falat jelent a nedvességnek de a fizikának és a kémiának köszönhetően az mégis kiengedi a párát, így a tested teljes felületén lélegezhet.

Sympatex membrán®:
Könnyű, ultravékony, tömör poliészter membrán, ami teljesen víz- és szélálló, valamint maximálisan lélegző. Ez a láthatatlan réteg a bélés és külső réteg között egy falat jelent a nedvességnek de kiengedi a párát, így a tested teljes felületén lélegezhet.

A dinamikus mikroklíma-szabályozásnak köszönhetően minél többet izzad a felhasználó, a Sympatex membrán annál több nedvességet vezet át magán kifelé. A DIN EN ISO 9237 tanúsítvány szerint a membrán teljesen szélálló, egyáltalán nem jut át rajta levegő (azaz 0 liter/m²), ezáltal a szél nem mozgatja el a testet körülvevő melegebb légréteget. Az anyag a vízállóság terén is kimagasló tulajdonságokkal rendelkezik. Az EN 343 szabvány értelmében egy membrán akkor tekinthető vízhatlannak, ha ellenáll egy 1300 mm magas vízoszlop nyomásának. Az ISO 811 tanúsítvány szerint a Sympatex membrán messze felülmúlja ezt a követelményt, hiszen több mint 45 000 mm magas vízoszlop nyomásának is képes ellenállni!

Bélések:

 
Outlast®:
Innovatív Outlast® bélésanyag jobb közérzetet biztosít.Elnyeli, majd kiengedi a testhőt ha szükséges. Az eredmény egy állandó termikus egyensúly.
-Kényelmes
-Nem melegszik túl
-Nem hül ki 
-Kevésbé izzad a viselője
-Következetes hőleadást biztosít
-Aktív Hőmérséklet egyensúlyt hoz létre.

Coolmax®:
100% poliészter Coolmax® a leggyorsabb száradású high-tech szövet. Izzadtságelvezető technológia az alábbi előnyökkel: 
- Teljesen lélegző
- Könnyű
- Kényelmes
- Rugalmas
- Tartós
- Könnyen kezelhető

3M Thinsulate ™:
Thinsulate szigetelés működik a bejutott levegő molekulái és a külső hűvösebb levegő között. Minél több a bejutott levegő a szálak közti térben , annál nagyobb ez a szigetelő hatás. A microszálas Thinsulate szigetelés sokkal finomabb, mint más szálak.

Figyelem! A termékek tisztításánál minden esetben vegye figyelembe a termékekhez tartozó tisztítási tájékoztatót!

Bukósisak anyagok-technologiák:

Carbon héjszerkezet: 

A karbon egy kompozit anyag, amelynek alapanyaga a szénszál. 

Egyik legnagyobb előnye, hogy rendkívül erős – de ugyanakkor nagyon könnyű is. 
Nem véletlen, hogy a karbon bukósisakok alapanyagává is vált az elmúlt néhány évben, évtizedben.
A karbon bukósisakok kiválóan teljesítenek a SHARP-teszteken, gyakorlatilag ezek a sisakok képviselik az élmezőnyt. 
Az tehát nem kérdés, hogy nagyon jó választás, ha szénszálas sisakot választunk magunknak.
Ez így egyrészről könnyebb, másfelől viszont biztonságosabb is a hagyományosan alkalmazott anyagoknál. 
Nem véletlenül van hasonlóból egy F1 versenyautó monocoque váza és persze a versenyzők bukósisakja is.

Üvegszál héjszerkezet :

A több rétegű üvegszálból készült bukósisakok, nem csak kiváló ütéselnyelési tulajdonságokkal rendelkeznek, hanem a műanyag sisakoknál sokkal könnyebbek és tartósabbak is. Az UV sugárzásnak jobban ellenáll egy üvegszál bukósisak, így később öregszik el. 

Kompozit héjszerkezet:

Könnyű, de rendkívül erős anyagból készült sisakok ahol többféle anyag kimagasló tulajdonságait a gyártók egy kompozit anyagban egyesítik (Pl.: Karbon-üvegszál)

Thermoplastic Héjszerkezet:

Hőre lágyuló, rendkívül könnyű ,mégis nagy szilárdságú anyagok felhasználásával készítik a thermoplastic héjszerkezetű sisakokat. Több ilyen sisak is, ugyanúgy mint az üvegszálas vagy kompozit sisakok, kiváló nemzetközi törésteszt eredményt produkál!

M.A.R.O. Technológia:

A Japán Marushin cég önálló bejegyzett szabadalma, amelyet azóta több más gyártó (pl.: Schuberth) is alkalmaz. Az M.A.R.O. belső kialakítású sisakok, egy esetlegesen bekövetkező baleset során a legkisebb valószínűséggel gördülnek le a motoros fejéről, így extra biztonságot nyújtanak.

Marushin Cool Inner-Liner bélés:

A világon elsőként a Marushin cég jegyeztetett be mint szabadalom antibakteriális bélést a bukósisakjaiban . A Japán gyártó innovatív fejlesztései így a mai bukósisak gyártás forradalmi alapjait fektették le. A szintén levédett szabadalmú Cool Inner –Liner belső rész jelenleg a legjobb izzadtság elvezetési tulajdonsággal rendelkező bukósisak belsőrész.

Dupla D gyűrűs versenycsat rendszer:

A világ versenypályáin egyetlen elfogadott csatrendszer. Minden versenykiírásban a MotoGP , a Superbike és a Forma 1 sisakok is ezzel a sisakzárral készülnek.

Mikrometrikus – racsnis csatrendszer:

A legkönnyebben kezelhető és beállítható csatrendszer.

Pinlock páramentesítő betét:

A bukósisak plexijén plusz rétegként helyezhető el a pinlock betét,amely megakadályozza a sisak párásodását.  

Szánjon időt a honlapon, a termékcsoportnál megjelenő használati utasítás tanulmányozására.